הובלת פסנתרים ופסנתרי כנף

הובלת פסנתר הינה הובלה חריגה המחייבת היערכות ייחודית

הובלת פסנתרים הינה מאתגרת גם למובילים ותיקים. ייחודו של הפסנתר לעומת כבודות אחרות, טמון בכמה הבדלים. גודלו של הפסנתר וצורתו, יוצרים בעיה רצינית להכניסו אל ביתו החדש. אי אפשר לפרקו ולהרכיבו מחדש כמו ארון, ומאוד קשה לסובבו בכדי שיתאים לפתח. עדינותו של הפסנתר באה כניגוד לגודלו ומשקלו.

פסנתר עשוי להיפגע גם מחיכוך לא מכוון עם קיר, או אפילו מהטלטולים הכרוכים בהעברה שעשויים לגרום לקריעה של המיתרים בתוכו. עלותו הגבוה של הפסנתר והיותו פריט בעל חשיבות סנטימנטלית כמו גם כלכלית לבעליו, מוסיפים נדבך נוסף לאתגר הטמון בהעברתו. חלק עצום מהפסנתרים נבנים באופן מסורתי, ולכן רבים מבעלי הפסנתרים חשים כי בידם פריט ייחודי.

מהם העלויות ומי נושא בנטל במידה ויש נזק לפסנתר?

כאמור, הובלת פסנתרי קיר ובייחוד כנף מחייבת היערכות ייחודית, ולכן גם תתומחר באופן שונה על ידי חברות ההובלה. לעיתים קרובות חדר המדרגות אינו מאפשר מעבר של הפסנתר, ולכן נדרש שימוש במנוף או מלגזה טלסקופית על מנת להעבירו באופן בטוח דרך חלון הבית. להלן מענה לשאלות הנפוצות בנוגע להובלת פסנתרים:

  • מחיר: כמו בהובלות מסוגים אחרים, המחיר תלוי בין השאר במרחק ההובלה ומושפע מתנאי השטח באזור הטעינה והפריקה. באופן בסיסי, המחיר להובלת פסנתר קיר למרחק סביר הינו באזור ה500-600 שקלים, וכרוך בתוספת של עד מאה שקלים לכל קומה אליה מעלים את הפסנתר. לדוגמא העלות לקומה ראשונה תהיה 500, לשנייה 600 וכך הלאה. במידה ואתם רוצים להעביר פסנתר כנף, לעיתים קרובות ההובלה תדרוש פירוק של רגלי הפסנתר ושימוש במנוף, ולכן המחיר במקרה זה אינו קבוע ודורש תיאום מול החברה.

 

  • האם כל מוביל יכול לבצע הובלה כזאת: עקב ייחודו של הפסנתר והקשיים בהעברתו, מומלץ ביותר לבצע את ההובלה עם חברה המתמחה בתחום. הובלה על ידי גורם לא מיומן שיתייחס אל הפסנתר כמו אל רהיט רגיל עשויה לגרום לכלי נזקים כבדים.

 

  • מה קורה אם יש נזק במהלך ההובלה? לכל חברת הובלות תנאי ביטוח והחזרי נזקים שונים. יש צורך לתאם עם החברה מראש את הנושא ולצלם את הפסנתר מכל זווית לקראת ההעברה ולבחון אותו לאחריה בכדי לאתר נזקים חבויים.

 

חשיבות הובלה מקצועית

כאמור, הובלה חובבנית של פסנתר עשויה לגרום לו נזק בלתי הפיך. כל פסנתר אשר נבנה באופן מסורתי הינו ייחודי, ולעיתים קרובות גילו המתקדם יפתיע אתכם. ולכן מעבר למחירו הגבוה חשוב מאוד לשמור עליו, כדי שיוכל לשמש דורות רבים של נגנים. לכן, חפשו המלצות ובחרו בחברת הובלה המתמחה בנושא, אשר תדע לתת לכלי הנגינה שלכם את היחס המגיע לו.

לקריאה נוספת: התקנת מצלמות אבטחה לבית בשלב של מעבר הדירה